Okuma yazma bir anda kazanılan bir yeterlilik değildir. Çocukların yaşam deneyimleri sonucu edindikleri tüm birikimlerin beyinde organize edilmesiyle kazanılan bir süreçtir. Bu süreci desteklemek için okulumuzda bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal alt yapıyı oluşturacak kavram, okuma yazmaya hazırlık (kalem tutma ve el becerilerini geliştirme) ve ses farkındalığı (fonolojik duyarlılık) çalışmaları yapılmaktadır.
Okulöncesi dönem, çocuğun beyin gelişiminin önemli bir bölümünün tamamlandığı dönemdir. Bu dönemde çocuk sürekli çevresindekileri merak eder, araştırır.
Günlük hayatımızda karşılaştığımız birçok problemi aslında matematik becerilerimiz sayesinde çözeriz. Matematik her ne kadar toplama çıkarma gibi basit işlemler gibi düşünülse de aslında problem çözme, mantık yürütme, neden sonuç ilişkisi kurabilme gibi birçok önemli beceriyi de içermektedir. Tam olarak bu yüzden okul öncesi dönemde çocuğun bu becerileri hayatına dahil etmek, ilerleyen süreçte zorlanmasının önüne geçebilmek için okul öncesi dönemde matematik eğitimi alması son derece önemlidir.
Okulumuzda uyguladığımız STEM (Science, Technology, Engineering, Mat) yaklaşımı ile öğrencilerimiz çevrelerindeki örüntüleri fark eder, varsayımlar geliştirip bu varsayımları deneyimler, akıl yürütebilir, problemle çözme becerilerinde günlük ve akademik hayata bir adım daha önde başlar, matematiksel kavramları kullanarak iletişim becerilerini güçlendirir.
Deney çalışmaları okul öncesi döneminde çocukların görerek, dokunarak, hissederek ve yaparak yaşayarak öğrenmesine fırsat veren, çocuğun gelişim ve öğrenme yaşantılarını bilimsel faaliyetlerle destekleyen bir yöntemdir.
Deney yapmak öğrenmede kalıcılığı sağlarken çocuklarımızda derse ilgiyi artırır ve motive olmalarını kolaylaştırır.
Anaokullarımızda öğrencilerimizin farklı uyarıcılar ve nesneler sayesinde dikkatlerini daha uzun süre toplayabilmelerini, neden-sonuç ilişkisi kurabilmelerini, gözlem ve araştırma yaparak doğaya ve yakın çevrelerine daha fazla duyarlı bireyler olarak yetişmelerini, edindikleri bilgilerin günlük yaşamda nasıl kullanılması gerektiğini öğreterek hem akademik hem sosyal alanlarda güçlü ve özgüvenli bireyler olmalarına katkı sağlıyoruz.
Çocuklarımıza bilgisayarda oyun oynamayı değil, oyun programı yazmanın temellerini öğretiyoruz. Bu öğretimin eğlenceli bir aktivite olması sayesinde öğrencilerin dikkatini çekip mühendislik, bilim, teknoloji ve matematik bilgilerini artırmalarını sağlıyoruz. Bu konulardaki bilgileri kullanılıp somut sonuçlar elde edip öğrencilerimizin motivasyonlarını artırmaktayız. Robotik eğitimi ile mühendisliğin temelleri, teknolojinin temel prensipleri, mekanik sistemler ve malzeme, elektronik sistemler, programlamanın temelleri, takım çalışması ve liderlik becerileri gibi pek çok alanda destekleyerek bilinçli ve grup çalışmalarına yatkın bireyler yetiştiriyoruz.
Canlandırma ve somutlaştırma becerisi ile birlikte içlerindeki yaratıcılığı ortaya çıkarmayı sağlayan etkinliklerdir. Drama çalışmalarımızda; oyun, kurgulama ve duygularını yaşatabilme, başka bir kimliğe bürünebilme, kendini ifade edebilme becerileri hedeflenmektedir. Bu çalışmalar kaynaşma-ısınma, rol oynama, doğaçlama, öykü oluşturma, rahatlama ve tartışma gibi etkinliklerden oluşur. Drama etkinliklerimiz okulumuz drama öğretmenleri rehberliğinde tüm yaş gruplarımızda her hafta yapılmaktadır.
Oyun çocukların fiziksel, bilişsel, dilsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen bir eğitim aracıdır. Okulumuzda günümüzün şiddete dayalı mekanik oyunlarının yerine, çocuklarımızın gelişimine olumlu etkisi olan, geleneksel oyunlara (köşe kapmaca, sek sek, bezirgan başı vb.) yer verilmektedir.
Halk Dansları çocukların özgüvenini geliştirir. Disiplin açısından da halk danslarının çok olumlu etkisi vardır. Çocukların aynı müzikle aynı hareketleri yaparak aynı sesi çıkartmaları toplu halde el ele tutuşmaları komutla hareket etmeleri onların tamamen bütünleşmelerini ve birlik içinde oyun bitene kadar dikkatlerini kaybetmeden organize olmalarını ve kurallara uymalarını sağlar.
Lider Sancak Okulları olarak anaokulu öğrencilerimizin halk dansları sayesinde sağ ayak sol ayak sağa dönüş sola dönüş kavramını bu süreç içerisinde öğrenmelerini desteklemekteyiz. Sayı sayarak ayak hareketlerini yaparak oyun sayısını iyice oturttuktan sonra hem sayıp hem hareketi yapıp hem de şekil yaparak çocukların beyin ve kas koordinasyonlarının gelişmesine yardımcı eğlenceli bir öğretim programı uygulamaktayız. Daha birçok yararı olduğunu bildiğimiz halk danslarıyla çocuklarımızın müzik ve vücut hareketlerinin estetiksel gelişimini destekleyerek, müzik kulağının gelişimine ve çocuklarımızın birçok yöreyi dans ile keşfetmelerine yardımcı oluyoruz.
Okullarımızda ritim eğitimiyle, çocuklarımızda gelişen ritim duygusu ile güven duygusunun gelişimine destek sağlıyoruz. Denge, dikkat, tepki, büyük ve küçük kaslarının gelişimine katkı sağlarken ritim derslerimiz öğrencilerimizin el, kol, ayak, baş, göz ve beden gibi vücut organları arasında koordinasyon sağlanmasına, hareketlerinde çeviklik ve incelik kazanmasına yardımcı olmaktadır.